Angielski

dzieci kl.1-3 mogą posłuchać j.angielskiego,poćwiczyć wyrazy i zagrać w grę:

Wiosenne zadania dla I L

Dzień dobry dzieciaczki klasy I L.???? W ramach zajęć korekcyjne-
kompensacyjnych przesyłam Wam stronę internetową na , której jest wiele
wspaniałych zadań do ćwiczenia .


http://bystredziecko.pl/wiosna-strefa-tematyczna



Tematyka zadań związana jest z wiosną, którą już kalendarzowo 20 marca
powitaliśmy. Życzę Wam miłej zabawy przy wykonywaniu ćwiczeń oraz dużo,
dużo zdrowia.

 

Zajęcia rozwijające komunikowanie się dla klasy 3 c

Kliknij TUTAJ, aby pobrać materiały do lekcji.

 

Zadanie na pierwszy Dzień Wiosny.

Tego dnia ubierzcie się w miarę możliwości na zielono.
• Na śniadanko przygotujcie wiosenne kanapki. Zadbajcie, aby na talerzykach nie zabrakło warzyw.
• Wykonajcie portret Pani Wiosny (technika dowolna: wydzieranka, wyklejanka, malowanie farbami, kredkami) lub wykonajcie wiosenne drzewko z wykorzystaniem gałązek i kolorowej bibuły, albo owadów z wykorzystaniem rolek po papierze toaletowym ( motyl, biedronka, gąsienica, itp.)
• Stwórzcie z dziećmi swój mały ogródek na parapecie. Jako doniczkę możecie wykorzystać plastikowe pudełka. Posadźcie cebulkę na zielony szczypiorek oraz posiejcie rzeżuchę (smaczny dodatek do kanapek).
• Poszukajcie w ogródku lub na działce zwiastunów wiosny.

• Rozwiązywanie zagadek o wiośnie:

1. Jak się nazywa ta pora roku, gdy się zielenić zaczyna wokół?
Skowronek nad polem śpiewa, kwiaty forsycji kwitną na drzewach. (wiosna)
2. Ten kwiatek pod śniegiem się rodzi
Daje ludziom znak, że wiosna nadchodzi. (przebiśnieg)
3. Brodzi po łące czerwonymi nóżkami
Nigdy się nie przyjaźni z zielonymi żabkami. (bocian)
4. Nie miauczą, nie drapią i nie piją mleka
Na drzewie rosną, gdy zima ucieka. (bazie /kotki )
5. Gdy się schowa za chmury, świat staje się ponury. A weselej na
świecie, kiedy śmieje się z góry. (słońce)
6. Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka.
Leci, brzęczy z daleka. Każdy od niej ucieka. (osa)

7. Na zielonej łące kwitnie ich tysiące.
W swej nazwie sto mają,
jak się nazywają?...(stokrotka)

8. Nie ma lepszej lotniczki, ogon niczym nożyczki. Lepi gniazdo pod
strzechą, jest dla ludzi pociechą. W powietrzu toczy kółka, kto to taki?

(jaskółka)

9. Jak ten kwiatek się nazywa,
co słowo „pan” w nazwie ukrywa? (tulipan)
10. W brązowych kapturkach
chowają się listki wiosną.
A potem będą zielone,
gdy trochę podrosną.(pączki na drzewach)
11. Kolorowe i pachnące, czy
w ogrodzie, czy na łące, zawsze
chętnie je zbieramy na bukiecik
dla swej mamy. (kwiaty)

12. Co buduje każdy ptak,
by chować pisklęta,
a tylko kukułka,
o tym nie pamięta?(gniazdo)

13. Choć są malutkie, lecz pracowite. Ciągle wędrują po leśnych ścieżkach,

Z drobnych igiełek budują pałac, w którym ich tysiąc naraz zamieszka.
(mrówki)

14. W kropki ma spódnicę, lubi zjadać mszycę. (biedronka)

15. Znacie takiego konika,
który zawsze w trawie cyka? (konik polny)

16. Muchy zajadły wróg,
ma aż osiem nóg!
Rozpina po kątach sieci,
czatuje – czy mucha wleci. (pająk)

17. Lata nad łąką piękny jak kwiat,
swoim kolorem zachwyca,
i zapomina w mig cały świat,
że wcześniej była to gąsienica. (motyl)
18. Wystarczy, że dojrzy
bociana z daleka –
przerywa kumkanie,
w podskokach ucieka. (żaba)

19. Śpiewem wiosnę nam umilają.
Zimą na pomoc naszą czekają. (ptaki)

• Wiosenny masażyk relaksacyjny (propozycje):
a) Słońce świeci.
Słońce świeci (masujemy górną partię pleców ruchami okrężnymi całej dłoni)
pada deszcz (klepiemy po plecach opuszkami palców)
i po plecach biegnie dreszcz. (wędrujemy wszystkimi palcami przez całe
plecy z dołu do góry)
A ja za nim bam, bam, bam (delikatnie przebiegamy po plecach piąstkami)
tu Cię mam ! (łaskoczemy boki pod żebrami)

b) Pogoda:
Jaka dziś pogoda dzieci?
Może słońce mocno swieci (okrężne ruchy dłoni)
Albo lekki deszczyk kropi? (naśladowanie opuszkami palców kropli)
Nie, to pan deszcz buty topi. (szybkie i mocne ruchy palców)
A może ulewa nas zalewa, (oklepywanie całymi dłońmi)
Lub piorun trzaska w drzewa. (klaśnięcie ponad ciałem)
Potem w ziemię szybko leci. (opadnięcie dłoni na ciało)
Zastanówcie się dzieci!

c) Wiosna
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia
paluszkami- kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi delikatnie poklepujemy)

• Utrwalanie piosenek o wiośnie, m.in.:
„Maszeruje wiosna”
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu
pewnie żuje gume i robi
balony a z nich każdy jest zielony.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Pozdrawiam Patrycja Pacyna-Matuszczak

 

Klasa IIIc - Idzie wiosna!

Kliknij TUTAJ, by pobrać materiały do lekcji.

 
   
© ALLROUNDER