WYCHOWANIE FIZYCZNE dla klasy I

1.Zakręć kołem sportowym i zobacz jakie ćwiczenie musisz wykonać: 

mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/ Kliknij: gimnastyka dla młodszych dzieci

2.Proponuję zorganizować przy pomocy rodziców zabawy sprawnościowe jak na filmie: https://youtu.be/ZvvewNwtu_c?t=53

Zajęcia biblioteczne

Drodzy Czytelnicy,

nadal, jak najbardziej, "zostańcie w domu" :) A dzięki temu, że pozostaniecie w domu możecie wspaniale spędzić czas.

Dziś proponuję Wam, byście zaprosili do siebie pewnych gości- z pewnością ich wizyta Was ucieszy! Na dzisiejsze popołudnie zaproście Elfy :) Wystarczy, że klikniecie w podane niżej  linki a przyjdą do Was cała gromadą. Posłuchajcie opowieści o przeróżnych Elfach, o leniuszkach, o narzekadełkach i wielu innych... Usiądźcie razem z domownikami i posłuchajcie... 

https://www.elfibajka.pl/audiobook/elf-bum-cyk-cyk.html 

https://www.elfibajka.pl/audiobook/elfka-kapryska.html

https://www.elfibajka.pl/audiobook/elf-niesmialek.html

https://www.elfibajka.pl/audiobook/elf-pasibrzuszek.html

https://www.elfibajka.pl/audiobook/elf-ziolko.html

https://www.elfibajka.pl/audiobook/elfka-guzdrella.html

Możecie także poczytać samodzielnie lub poprosić kogoś w domu o przeczytanie Wam opowiadania i wspólne spędzenie czasu z Elfami...

https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elf-trzesiportek.html

https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elf-narzekajlo.html

https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elf-leniuchello.html

https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elfka-obrazella.html

https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elf-nieuczek.html

https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/misja-niejadka.html

https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elf-zlosliwek.html

https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elf-madrutek.html

 

UWAGA KONKURS

W związku z odbywającą się w naszej szkole Innowacją Pedagogiczną

„Jan Paweł II jakiego nie znamy – 100 ciekawostek na 100 urodziny papieża Polaka”

Ogłaszamy wewnątrzszkolny

konkurs plastyczny dotyczącej Osoby Papieża Polaka- Jana Pawła II

Format pracy: A4

Technika dowolna

Termin nadsyłania prac do 15 kwietnia 2020r.

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 20 kwietnia 2020. 

Zdjęcia prac proszę wysyłać na maila:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Organizatorzy:

Beata Zimna

Ewa Szcześniak

 

 

Propozycje ćwiczeń integracji sensorycznej dla uczniów objętych rewalidacją klasa I, III, IIB SP

1. Propozycje ćwiczeń: 

  • Usprawnianie układu przedsionkowo-proprioceptywnego - skoki obunóż w miejscu, do tyłu do przodu, na boki

∙  przeskakiwanie z nogi na nogę

∙  w siadzie kręcenie się w kółko na pośladkach

∙  ślizganie się w kółko na brzuchu i na plecach∙  wahadłowe ruchy głową

∙  skłony, skręty i kręcenie głową∙  marsz z wymachami rąk i nóg∙ skoki pajacyka∙  przewroty w przód i w tył∙ skoki żabki∙ zeskakiwanie z powierzchni∙  skakanie na dmuchanym materacu∙ toczenie się po materacu w różnych kierunkach

∙  kołysanie się do przodu i na boki: w leżeniu na plecach z nogami ugiętymi,∙ skrzyżowanymi, przyciągniętymi do klatki piersiowej oplecionymi rękami  huśtanie w kocu, na huśtawkach, w hamaku, jazda w kocu, zmiana kierunku jazdy- wykorzystujemy siłę mięśni rodziców

∙  zjeżdżanie ze zjeżdżalni∙  jazda na hulajnodze, rowerze∙  skakanie na piłkach typu skoczki- dostosować do warunków domowych

i∙  obracanie się w fotelu obrotowym (zaczynamy od dwóch, trzech obrotów w∙ jedną stronę, zatrzymujemy fotel i obracamy go w przeciwną stronę)  wspinanie się po drabince lub w warunkach domowych- po kanapie czy fotelu , schodzenie na dywan

∙  turlanie się po podłodze z nogami wyprostowanymi i rękami ułożonymi∙ wzdłuż ciała  ślizganie się na małym kocyku w pozycji na brzuchu, dziecko odpycha się∙ rękami od podłoża albo rodzic ciągnie dziecko za kocyk lub ręce  w leżeniu na plecach: zmiana tempa i kierunku ruchu. masaż pleców, rąk i nóg dziecka piłkami o różnym∙ stopniu sprężystości i zróżnicowanej fakturze ruchem turlania i sprężynowania  naleśnik – zawijanie dziecka w koc, folię z pęcherzykami, karimatę (głowa∙ zawsze na zewnątrz), następnie dociskanie pleców, pośladków, rąk, nóg rękoma, może być oklepywanie zawiniętego dziecka- zabawa w      „ smarowanie naleśnika”, np. dżemem (dajemy do smakowania odrobinę dżemu, miodem, serkiem itp.- przeciąganie rękoma po ciele dziecka – tył- plecy, ramiona, nogi z pominięciem pośladków . Dziecko zyskuje nie tylko efekt proprioceptywny ciała, jego postawy względem podłoża ale i odczuwanie smaku, rozróżniania go. 

UWAGA- WSZYSTKIE ĆWICZENIA I ZABAWY ODBYWAJĄ SIĘ PRZY ASEKURACJI RODZICA!!! DBAMY O ROZWÓJ I BEZPIECZEŃSTWO NASZYCH POCIECH!!! 

ŻYCZĘ POWODZENIA I DOBREJ, WZAJEMNEJ  ZABAWY!!! EDYTA NOWACKA

 

WF dla klasy I

Rysujemy na ziemi planszę, jak na zdjęciu.

klasy

Dziecko rzuca kamień, starając się trafić w pole z numerem 1. Jeśli trafi, to skacze obiema nogami na kolejne pola, omijając pole numer 1.

Jeśli nie było żadnego błędu (skuchy), to dziecko rzuca kamień na kolejne pole i skacze od nowa. Skucha to złe rzucenie kamyka, nieutrzymanie się na jednej nodze lub wejście na linię.
W drodze powrotnej zabiera kamień.

Jeśli była skucha, skacze kolejne dziecko. Gdy kolejka wraca do pierwszego dziecka – zaczyna rzutem na numer, na którym skończyło. W ramiona (4, 5) wskakuje się obunóż. Do głowy (7) wskakuje się obunóż, wykonuje obrót w powietrzu i skacze z powrotem. Wygrywa to dziecko, które pierwsze poprawnie wykona rzuty i skoki przez wszystkie pola.

 

 
   
© ALLROUNDER