WYCHOWANIE FIZYCZNE dla klasy I
1.Zakręć kołem sportowym i zobacz jakie ćwiczenie musisz wykonać:
mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/ Kliknij: gimnastyka dla młodszych dzieci
2.Proponuję zorganizować przy pomocy rodziców zabawy sprawnościowe jak na filmie: https://youtu.be/ZvvewNwtu_c?t=53
Zajęcia biblioteczne
Drodzy Czytelnicy,
nadal, jak najbardziej, "zostańcie w domu" :) A dzięki temu, że pozostaniecie w domu możecie wspaniale spędzić czas.
Dziś proponuję Wam, byście zaprosili do siebie pewnych gości- z pewnością ich wizyta Was ucieszy! Na dzisiejsze popołudnie zaproście Elfy :) Wystarczy, że klikniecie w podane niżej linki a przyjdą do Was cała gromadą. Posłuchajcie opowieści o przeróżnych Elfach, o leniuszkach, o narzekadełkach i wielu innych... Usiądźcie razem z domownikami i posłuchajcie...
https://www.elfibajka.pl/audiobook/elf-bum-cyk-cyk.html
https://www.elfibajka.pl/audiobook/elfka-kapryska.html
https://www.elfibajka.pl/audiobook/elf-niesmialek.html
https://www.elfibajka.pl/audiobook/elf-pasibrzuszek.html
https://www.elfibajka.pl/audiobook/elf-ziolko.html
https://www.elfibajka.pl/audiobook/elfka-guzdrella.html
Możecie także poczytać samodzielnie lub poprosić kogoś w domu o przeczytanie Wam opowiadania i wspólne spędzenie czasu z Elfami...
https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elf-trzesiportek.html
https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elf-narzekajlo.html
https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elf-leniuchello.html
https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elfka-obrazella.html
https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elf-nieuczek.html
https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/misja-niejadka.html
https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elf-zlosliwek.html
https://www.elfibajka.pl/bajka-do-czytania/elf-madrutek.html
UWAGA KONKURS
W związku z odbywającą się w naszej szkole Innowacją Pedagogiczną
„Jan Paweł II jakiego nie znamy – 100 ciekawostek na 100 urodziny papieża Polaka”
Ogłaszamy wewnątrzszkolny
konkurs plastyczny dotyczącej Osoby Papieża Polaka- Jana Pawła II
Format pracy: A4
Technika dowolna
Termin nadsyłania prac do 15 kwietnia 2020r.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 20 kwietnia 2020.
Zdjęcia prac proszę wysyłać na maila:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Organizatorzy:
Beata Zimna
Ewa Szcześniak
Propozycje ćwiczeń integracji sensorycznej dla uczniów objętych rewalidacją klasa I, III, IIB SP
1. Propozycje ćwiczeń:
-
Usprawnianie układu przedsionkowo-proprioceptywnego - skoki obunóż w miejscu, do tyłu do przodu, na boki
∙ przeskakiwanie z nogi na nogę
∙ w siadzie kręcenie się w kółko na pośladkach
∙ ślizganie się w kółko na brzuchu i na plecach∙ wahadłowe ruchy głową
∙ skłony, skręty i kręcenie głową∙ marsz z wymachami rąk i nóg∙ skoki pajacyka∙ przewroty w przód i w tył∙ skoki żabki∙ zeskakiwanie z powierzchni∙ skakanie na dmuchanym materacu∙ toczenie się po materacu w różnych kierunkach
∙ kołysanie się do przodu i na boki: w leżeniu na plecach z nogami ugiętymi,∙ skrzyżowanymi, przyciągniętymi do klatki piersiowej oplecionymi rękami huśtanie w kocu, na huśtawkach, w hamaku, jazda w kocu, zmiana kierunku jazdy- wykorzystujemy siłę mięśni rodziców
∙ zjeżdżanie ze zjeżdżalni∙ jazda na hulajnodze, rowerze∙ skakanie na piłkach typu skoczki- dostosować do warunków domowych
i∙ obracanie się w fotelu obrotowym (zaczynamy od dwóch, trzech obrotów w∙ jedną stronę, zatrzymujemy fotel i obracamy go w przeciwną stronę) wspinanie się po drabince lub w warunkach domowych- po kanapie czy fotelu , schodzenie na dywan
∙ turlanie się po podłodze z nogami wyprostowanymi i rękami ułożonymi∙ wzdłuż ciała ślizganie się na małym kocyku w pozycji na brzuchu, dziecko odpycha się∙ rękami od podłoża albo rodzic ciągnie dziecko za kocyk lub ręce w leżeniu na plecach: zmiana tempa i kierunku ruchu. masaż pleców, rąk i nóg dziecka piłkami o różnym∙ stopniu sprężystości i zróżnicowanej fakturze ruchem turlania i sprężynowania naleśnik – zawijanie dziecka w koc, folię z pęcherzykami, karimatę (głowa∙ zawsze na zewnątrz), następnie dociskanie pleców, pośladków, rąk, nóg rękoma, może być oklepywanie zawiniętego dziecka- zabawa w „ smarowanie naleśnika”, np. dżemem (dajemy do smakowania odrobinę dżemu, miodem, serkiem itp.- przeciąganie rękoma po ciele dziecka – tył- plecy, ramiona, nogi z pominięciem pośladków . Dziecko zyskuje nie tylko efekt proprioceptywny ciała, jego postawy względem podłoża ale i odczuwanie smaku, rozróżniania go.
UWAGA- WSZYSTKIE ĆWICZENIA I ZABAWY ODBYWAJĄ SIĘ PRZY ASEKURACJI RODZICA!!! DBAMY O ROZWÓJ I BEZPIECZEŃSTWO NASZYCH POCIECH!!!
ŻYCZĘ POWODZENIA I DOBREJ, WZAJEMNEJ ZABAWY!!! EDYTA NOWACKA
WF dla klasy I
Rysujemy na ziemi planszę, jak na zdjęciu.
Dziecko rzuca kamień, starając się trafić w pole z numerem 1. Jeśli trafi, to skacze obiema nogami na kolejne pola, omijając pole numer 1.
Jeśli nie było żadnego błędu (skuchy), to dziecko rzuca kamień na kolejne pole i skacze od nowa. Skucha to złe rzucenie kamyka, nieutrzymanie się na jednej nodze lub wejście na linię.
W drodze powrotnej zabiera kamień.
Jeśli była skucha, skacze kolejne dziecko. Gdy kolejka wraca do pierwszego dziecka – zaczyna rzutem na numer, na którym skończyło. W ramiona (4, 5) wskakuje się obunóż. Do głowy (7) wskakuje się obunóż, wykonuje obrót w powietrzu i skacze z powrotem. Wygrywa to dziecko, które pierwsze poprawnie wykona rzuty i skoki przez wszystkie pola.