Funkcjonowanie osobiste i społeczne – klasa 3c

Funkcjonowanie osobiste i społeczne – klasa 3c

Edukacja matematyczna

Proszę wykonać z dziećmi kartoniki (karteczki) z liczbami od 1 do 5 w dwóch kompletach – wg wzoru na zdjęciu. Wystarczy napisać liczby odręcznie na kartce z bloku/zeszytu i porozcinać J

 liczby

Potrzebne będzie również 15 niewielkich przedmiotów – nakrętek od butelek, klamerek, klocków, kredek, guzików – cokolwiek macie w domu.

To będzie Wasz zestaw pracy z dziećmi na każdy dzień J W każdym wariancie pracujemy etapami, do następnego przechodzimy dopiero, jak dziecko ma opanowany dany etap.

Wariant I

  1. Rozkładamy jeden komplet kart przed dzieckiem. Z drugiego kompletu wyciągamy po jednej karcie, pokazujemy ją dziecku i mówimy np. „Daj 3”. Dziecko musi odszukać 3 w swoim komplecie. Sięgamy kolejną kartę, mówimy np. „Daj 1” i znów dziecko w swoim komplecie szuka odpowiedniej karty.
  2. Układamy karty przed dzieckiem, kolejno od 1 do 5. I prosimy „Pokaż 1”, „Pokaż 2” itd.
  3. Układamy karty przed dzieckiem w losowej kolejności. Prosimy o pokazywanie liczb, również w losowej kolejności, np. „Pokaż 2, pokaż 5, pokaż 3….”
  4. Dziecko nie ma żadnych kart, rodzic trzyma karty zakryte. Wykłada po jednej karcie, pytając „Co to jest?”

Wariant II

  1. Rozkładamy kartoniki z liczbami od 1 do 5. Pod każdym razem z dzieckiem układamy odpowiednią ilość elementów (klocków, nakrętek itp.). Przeliczamy, pilnując, żeby za każdym razem dziecko pokazywało palcem właściwy element. Liczymy w ten sposób, np. „Jeden, dwa, trzy. Są TRZY klocki.” Nazwijcie za każdym razem, ile jest elementów.
  2. Rozkładamy elementy (klocki, nakrętki…) w zbiorach 1-, 2-, 3-, 4- i 5-elementowych. Dziecko przelicza ilość elementów w każdym zbiorze, dopasowuje kartonik z liczbą.
  3. Rozkładamy kartoniki z liczbami – dziecko dokłada samo odpowiednią ilość elementów.

liczby i cukierki

Możecie również ćwiczyć pokazywanie liczb na palcach J

Proszę, bądźcie cierpliwi J Bardzo możliwe, że dzieci nie wykonają wszystkich etapów od razu, może utkniecie na którymś na kilka dni. Ja z nimi ćwiczę to w klasie i nieraz potrzebują pomocy J

Załączam też zadanie na zdjęciu - „Narysuj tyle samo…”. Proszę je wykonać na kartkach i przynieść po powrocie do szkoły J Dzieci z niewielką pomocą będą w stanie narysować i kwiatki i drzewa. Ja im zawsze rysuję obrazek na tablicy po kawałku i oni przerysowują fragment, po fragmencie J

 

Pozdrawiam

Bogna Kamzol

   
© ALLROUNDER